פרויקט צהרוני ניצנים – מנהלים קהילתיים ירושלים

22 מרץ 2018 | ו' ניסן תשע"ח

להורי ילדי צהרוני ניצנים שלום וברכה,
בימים האחרונים אנו עדים לדיווחים לא מדויקים מצד ארגון כוח לעובדים באמצעי התקשורת השונים, שמטרתם ליצור פרובוקציות מיותרות וסימני שאלה סביב התנהלות תכנית צהרוני ניצנים, ולפגוע במערך הפעילות של תכנית ניצנים בפסח, במקום לשבת למשא ומתן ולהשלים את גיבוש החוזה הקיבוצי.

אנו מבקשים להבהיר את הדברים, מתוך שותפות מליאה עם נציגות ההורים והמערכת העירונית:

1. יחד עם העיריה ונציגות ההורים, אנו מנהלים מתחילת השנה את המו"מ עם ארגון כוח לעובדים על ההסכם הקיבוצי. במסגרת המו"מ הוצעו הטבות רבות בתנאי השכר שכללו תוספות שכר שעתיות, תוספות וותק ותגמול מיוחד בקייטנות, כל אלו על בסיס שותפות ההורים ששילמו בהסכמה את התוספת המרבית האפשרית לתכנית ניצנים, מעבר לתקציב משרד החינוך. אך לצערנו הרב, למרות כול אילו, ארגון כוח לעובדים לא היו נכונים להתחייב לעבודת הצוותים בקייטנות ולא היו נכונים להשלים את ההסכם, למרות ההסכמות וההבטחות שניתנו מראש.

2 .הדרישה מעובדות הצהרונים להתחייב לעבודה גם בקייטנת פסח הועלתה כבר בסוף שנה שעברה, כדרישה ברורה של נציגות ההורים, המינהלים הקהילתיים והעירייה, כאמור על בסיס תשלומי ההורים ללא שום קשר לתכנית החדשה של קייטנות החגים. הימנעות כוח לעובדים להתחייב עליה, היא אחת מהסיבות המרכזיות שמנעו עד כה את ההגעה להסכם.

3 .אנו מוקירים ומעריכים את עובדות הצהרונים, ונשמח להעניק להן תנאי שכר מיטביים, במסגרת תקציב התכנית. אך לא נוכל לתת תנאי שכר ולהבטיח תוספות נוספות, ללא הבטחת תקצוב של משרד החינוך, וללא התחייבות כוח לעובדים על התנאים הבסיסיים להפעלת תכנית ניצנים, בהתאם לדרישות ההורים העירייה והמינהלים.

4 .שי לחג לעובדות ניתן כמוסכם, בהתאם לתקציב התכנית ובהתאם להיקף משרתן.

5 .אנו במנהלים הקהילתיים מחויבים לפתרון, ונעשה כל שביכולתנו בכדי להשלים את המשא ומתן ולחתום בהקדם הניתן על הסכם קיבוצי בר קיימא.


ברצוננו להודות לעובדות הצהרונים על פעילותן המסורה במהלך השנה כולה, ולעיריית ירושלים ולהורים על התמיכה והסיוע בהפעלת תכנית ניצנים בכלל וקייטנת "ניצנים בפסח" בפרט, לרווחת הילדים של כולנו.


בברכת חג פסח כשר ושמח,
המינהלים הקהילתיים ירושלים