עדכונים בתחום

טיילת ארמון הנציב מתחדשת!

מתחם טיילת ארמון הנציב נמצא בעיצומו של תכנון, אשר בסופו תשודרג הטיילת ויתווספו לה אלמנטים חדשים. כחלק מהתכנון התבצעו שני כנסים ציבוריים בהן הוצגו התכניות והתקבלו הערות מתושבים.

לסיכום הכנס שהתקיים ב30.7.2017 לחצו כאן

לסיכום הכנס שהתקיים ב23.10.2018 לחצו כאן


עדכונים בתחום האורבני:

אושרה התב"ע להסדרת מתחם מבני הדת באבשלום חביב – 30.8.17

לאחר מסע שנימשך למעלה משמונה שנים אושרה בשבוע שעבר ללא התנגדויות תוכנית בניין עיר המסדירה את מתחם ה"כיפות" באבשלום חביב ומאפשרת לקהילת ישראל הצעיר לבנות מבנה חדש המותאם לצורכי הקהילה.

מתחם ה"כיפות" שלרגלי הרכס ברח' אבשלום חביב נבנה בתחילת שנות השמונים בעידודו של טדי אף על פי שתוכנית בניין עיר (תב"ע) מוסדרת לא הייתה למתחם.

המתחם מכיל כיום שלוש מבנים יחודיים בצורת כדורית, אופן בניה נסיוני שכמוהו נבנו מס' עשרות מבנים ברחבי העיר באותה תקופה ורק מעטים מהם נותרו. המבנים כיום מאכלסים שני בתי כנסת ספרדי ואשכנזי ( קהילת ישראל הצעיר ) ומקווה טהרה.

התב"ע המאושרת מסדירה את המבנים הקיימים וקובעת להם שטחים לתוספות בניה.

התוכנית קובעת כי המבנים הקימים לא יהרסו ( על אף שלא נקבעה  להם דרגת שימור). בנוסף מגדירה התוכנית שטח לבניית מבנה בית כנסת נוסף ומאפשרת להשתמש בשטחים המוגדרים גם לגן ילדים. בית הכנסת הנוסף שיבנה מיועד להיות משכנה החדש של קהילת ישראל הצעיר והוא יכיל למעלה ממאה וארבעים מקומות ישיבה באולם המרכזי וכמאה ועשר מקומות ישיבה בעזרת הנשים וכן אולם "קידוש" וחצר או מרפסת רחבה. המבנה החדש מתוכנן לפתור גם את בעיות הנגישות והבטיחות הקימים במבנה הכיפה כיום.

מבנה הכיפה שיפונה לאחר הבניה החדשה יאוכלס בהתאם לאפשרויות הקימות בתב"ע לאחר תאום עם המנהל הקהילתי.

 

יוזמת תושבים: מנקים את גרשון אבנר – 29.8.17

יצא לדרך מבצע נקיון ברחוב גרשון אבנר בהובלת ועד הרחוב והתושבים ברחוב ובשיתוף העיריה והמינהל הקהילתי. במסגרת מבצע זה החלה העיריה בפעולות אכיפה ונקיון נרחבות: קנסות לבעלי כלבים שאינם מנקים אחר הכלבים, פינוי עגלות ורכבים נטושים החונים בחניות, ניקוי מורדות ההר ושטיפת החניון. על מנת לשמור על נקיון הרחוב חולקו פלאיירים בכל תיבות הדואר במטרה להגביר את המודעות לחשיבות הנושא ובשבועות הקרובים יפתח קורס נאמני נקיון להגברת המודעות והאכיפה.

 

תכנית עבודה חדשה לניקיון רחובות השכונה והמעברים הציבוריים - 17.7.16

לחצו כאן כדי לצפות בימי הניקיון ברחוב שלכם כתוכן לא נגיש

לחצו כאן כדי לצפות בתכנית ניקיון המעברים הציבוריים כתוכן לא נגיש