תחבורה

 

פרויקט הסדר התנועה ליצירת הפרדה מפלסית של נתיבי התחבורה בצמת אשר וינר/דרך חברון 

הפרויקט מיועד להוות פתרון לעומסי התנועה הצפויים להתגבר בעקבות בנייה מאסיבית של פרויקטים לבניית מגורים העתידים להשתמש בעורקי התנועה של דרך חברון ומשה ברעם הממשיך את רחוב אשר וינר.

מפגש דרכים זה הינו צמת מרכזי באזור דרום מזרח העיר החווה תקופת צמיחה ובניה מאסיבית של כ-15,000 יחידות דיור שחלקן בנויות כבר כיום וחלקן עתידות להיבנות בשנים הקרובות.

במסגרת התכנית לבניית מורדות ארנונה התבצעה בדיקת השלכות תחבורתיות שהצביעה על צפי לכשל תחבורתי חמור בצמת אשר וינר/דרך חברון. בהתאם לבדיקה זו דרש המינהל הקהילתי, במסגרת הליך הגשת ההתנגדויות לתכנית, מציאת פתרון תחבורתי ליציאה מהשכונה ולכניסה אליה בדמות מנהור והפרדה מפלסית.

הועדה המחוזית לתכנון ולבניה קיבלה את דרישת המינהל הקהילתי וקבעה כי מציאת הפתרון התחבורתי יהווה תנאי למתן היתר בנייה הראשון שינתן במסגרת תכנית מורדות ארנונה.

בהתאם להחלטת הועדה, נערך תכנון מפורט להסדר התנועה והעבודות בשטח יחלו כבר בחודש מרץ הקרוב.

עבודות הביצוע ליצירת ההפרדה המפלסית יתבצעו במספר שלבים; העבודות יחלו באזור הקרוב אל השכונה וימשיכו מערבה לכיוון רחוב ברעם.

סיכום מפגש הצגת הפרויקט ע"י תכנית אב לתחבורה

לצפיה בסרטון הדמייה של הפרויקט המתכונן לחצו כאן

 

 

בימים אלו נערכים דיונים באשר לקו הסגול של הרכבת הקלה, כחלק מתכנון כולל של רשת קווי הרכבת הקלה. הקו אמור לחצות את העיר ממערב למזרח ומתחיל מעין כרם, דרך קרית יובל, מלחה, קטמונים ותלפיות.
בדיונים של הוועדה הפיזית שנערכו עם צוות תכנית אב לתחבורה נעשו מאמצים לוודא שהרכבת תשרת באופן המיטבי את תושבי שכונת תלפיות-מזרח וארנונה הצעירה.
 
בנוסף, לקראת היציאה למכרז לחברות אוטובוסים נוספות שישרתו את תושבי העיר לצד חברת 'אגד', נערכים דיונים על הקווים שיתווספו לקווים הקיימים ויאפשרו נגישות מהירה ויעילה יותר לחלקי העיר השונים, בנוסף להפחתת העומס מהקווים הקיימים