דבר ההנהלה

 

שלום רב לכל תושבי ארמון הנציב וארנונה הצעירה,

תחילת שנת  2022 היא הזדמנות נהדרת עבורינו לסכם במקצת את הפעילות הענפה של הנהלת המינהל הקהילתי בחמשת החודשים מאז שנבחרנו על ידכם, וקיבלנו על עצמנו את האחריות לפעול בהתנדבות למען השכונה, כחברי הנהלה של המינהל הקהילתי תלפיות מזרח וארנונה הצעירה. זכינו לחיות בשכונה שנמצאת בפוקוס עירוני מזה כעשור וביתר שאת מאז בחירתו של ראש העיר משה ליאון וכניסתנו להנהלה. הפוקוס העירוני בא לידי ביטוי בתחומים רבים ואולי הבולט ביותר הוא חידוש התשתיות הפיזיות של השכונה: ריבוד כבישים ורחובות (השנה:דויד רזיאל,הרב חובל, פינשטיין וחווה ארציאלי) , התחדשות פארקים וגני שעשועים ברחבי השכונה (השנה:פארק הרובעי גרשון אבנר, וגן אליהו בית צורי), תכנון מתקדם של שני פארקים מרכזיים נוספים בשכונה(פארק אמת המים ופארק קשאני), בנית התשתיות של שכונת מורדות ארנונה הסמוכה ובתהליכי תכנון של מתחמי התחדשות עירונית, אשר עתידים למשוך משפחות רבות נוספות לשכונה בעשורים הקרובים.

כמובן שלצד הצפי להתחדשות עירונית מסיבית, אנחנו שואפים לשימור הצביון המיוחד של השכונה והשמירה על איכות החיים של התושבים. אנו כהנהלה עוקבים מקרוב ורואים לנגד עינינו כמטרה להוביל  את התהליכים האלו באחריות תוך ראייה כוללת של צרכי השכונה בהווה ובעתיד. אנו  מזמינים אתכם להיות חלק בעשייה הזאת באמצעות הוועדות הפעילות במנהל.

נשמח לשתף אתכם בעיקר העשיה ובהישגי ההנהלה החדשה עד כה:

מאבק עיקש על רכס ארמון הנציב וה"מצפתל"

אל מול תכנית להקמת מתחם משטרתי ברכס ארמון הנציב, אנו פועלים מכניסתנו לתפקיד, יחד עם תושבים רבים מהשכונה, לשמור על רכס ארמון הנציב כאתר טבע עירוני לרווחת התושבים ובפרט על שימור אתר ה"מצפתל". התוכנית של בניית מתחם משטרה, כפי שהיא הוגשה ומתוכננת, לתפיסתנו פוגעת בעוגן קהילתי למאות משפחות בשכונה, פוגעת בעתודות הקרקע הטבעית ובהיקפים שאינה פרופורציונאליים לשכונת מגורים. הובלנו כהנהלה, יחד עם שותפים רבים בקהילה, קמפיין ציבורי אשר הביא ל-700 התנגדויות שהוגשו ע"י תושבי השכונה והמנהל. לצערינו, עמדת השכונה לא הוצגה בדיון בוועדה המקומית אך  בדיון של הוועדה המחוזית שהתקיים בתאריך 11.1.22 ונערך למעלה מ-6 שעות הצגנו את התנגדותנו יחד עם יתר המתנגדים וכעת אנו ממתינים להחלטת הועדה.

עוד על המאבק אפשר לקרוא כאן

מעוניינים להיות שותפים ולהשפיע? מוזמנים לפנות לנעמי קמחין, חברת הנהלה שמחזיקת תיק משפחות הצעירות  ומרכזת את המאבק למען רכס ארמון הנציב בנייד 050-8524235 (בשעות אחר הצהריים)

 

קיום כנס תושבים ראשון מסוגו לבניית תוכנית עבודה של המינהל לשנת 2022

ב-23 בנובמבר קיימנו לראשונה כנס תושבים, בהשתתפות 150 תושבים, שמטרתו היתה לשמוע את התושבים וחלומותיהם בנוגע לשכונה. הכנס כלל שולחנות עגולים על פי תחומים: משפחות צעירות, תחום אורבני, חיים משותפים, תרבות , הגיל השלישי, נוער, קליטה, גיל רך, רווחה ומתנדבים. בכנס עלו רעיונות רבים ונושאים שחשובים לתושבים. הרעיונות נרשמו וכבר הוקמו צוותי עבודה במרבית התחומים להטמעת הרעיונות בשנת הפעילות הקרובה. תודה לתושבים שבחרו להגיע לכנס ולהשפיע!

 

 

 

חיזוק תחום חינוך והנוער בשכונה

זכינו לחיות בשכונה בה החינוך הוא אחד הטובים בעיר ואף בולט ברמה הארצית!  עברו רק מספר חודשים וכבר הספקנו לכנס שולחן עגול חינוך בשכונה בהשתתפות כלל אנשי החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי בו דנו יחד על חזון ומטרות משותפות בתחום החינוך. בישיבה השתתפה סגנית ראש העיר הגב' חגית משה אשר הבטיחה להמשיך ללוות לתמוך בפעילות החינוך בשכונה ושל הפורום בפרט. עוד בחודשים האחרונים הפקנו קבלת פנים מתוקה ולבבית לילדי בתי הספר ב-1 בספטמבר, קיימנו מירוץ לפיד לזכר אמיר זוהר ז"ל בהשתתפות מאות תלמידים ותושבים בטיילת, ויחד עם בתי הספר  שימחנו את תושבי השכונה בחלוקת שי וברכה לחג החנוכה. בימים אלו, עם פתיחת הרישום לשנת הלימודים הקרובה, המינהל תומך ומלווה את מוסדות החינוך באתגרי הרישום השונים ואנו בטוחים שגם אתם תרשמו את ילדיכם למסגרות בארמון הנציב וארנונה הצעירה.

עוד בחודשים האחרונים, בתמיכת חבר המועצה יהודה פרויידניגר שיפצנו את מבנה מועדון הנוער האינטרו ברחוב קשאני ואנו פועלים להמשיך לגייס משאבים גם בשנת 2022 לשדרוג המבנה.

מעוניינים להיות שותפים ולהשפיע? את תחום החינוך והנוער בשכונה מובילה חברת ההנהלה ליאורה ליפשיץ, רעיונות והצעות, מוזמנים לפנות אליה לנייד בשעות אחר הצהריים 052-3578910.

 

משפחות צעירות ופעילים בתחום תרבות משפיעים ומעורבים בעשיה!

ועדת צעירים התכנסה להיכרות והתנעת התהליכים הקשורים במשפחות צעירות בשכונה כחודש לאחר תחילת הקדנציה של ההנהלה. השולחן של הצעירים והשולחן של תחום התרבות בכנס תושבים 2022 היו פוריים ביותר. התוצר המרכזי היה מעורבות פעילה של צעירים בתכנון ובביצוע הפסטיבל השכונתי "סגול בארמון" אשר יתקיים ברכס ארמון הנציב בין התאריכים 2-4.3.22. הפסטיבל עתיד להתקיים בתקופת פריחת התורמוסים ברכס ארמון הנציב "מצפתל". נשמח לראותכם שותפים באירוע.

עוד בחודש שעבר קיימנו יחד עם כפרי הסטודנטים של "בית ישראל" ובנ"ע עקיבא הופעה מטריפה של שי צברי ב"בארמון" אשר משכה מאות סטודנטים למסיבת שישי .

מעוניינים להיות שותפים ולהשפיע? מוזמנים לפנות לנעמי קמחין, חברת הנהלה שמחזיקת תיק משפחות הצעירות  ומרכזת את המאבק למען רכס ארמון הנציב בנייד 050-8524235 (בשעות אחר הצהריים)

 

התחום הפיזי

שכונתינו נמצאת בתהליכים פיזיים משמעותיים במגון תחומים כאשר נושא התחדשות העירונית נמצא בליבת העשייה. הוועדה הפיזית במינהל הקהילתי מעורבת במכלול הנושאים באופן אקטיבי והן בחשיבה על איך שכונתינו תיראה בעתיד. הועדה עוסקת בנושאים מגוונים: תכניות בניין עיר, תכנון תחבורה, תכנון מבני ציבור ונושאים נוספים שעל סדר היום של השכונה: טיפול במפגעים משמעותיים, הצבת אנטנות לשיפור הקליטה בשכונה ועוד.

בימים אלו אנחנו מרחיבים את הוועדה וקוראים לכל מי שיכול ומוכן להיות שותף- להצטרף ולהשפיע!

מעוניינים להיות שותפים ולהשפיע? מוזמנים לפנות לשמעון עזרא, יו"ר וועדה הפיזית וחבר הנהלה בנייד  054-4978735

 

 

 

הגעה לקהלים חדשים בתחום המורשת היהודית

בנוסף לפעילות השוטפת הענפה של המינהל הקהילתי בתחום התחדשות ותרבות יהודית, בחודשים האחרונים המינהל הצליח למשוך אליו קהלים חדשים לפעילויות שונות סביב מעגל השנה היהודי. קיימנו פעילות יחודית  בחנוכה עבור הילדים, פעילות מיוחדת לנשים ונערות ועוד. בתכנון לשנת פעילות 2022 חגיגות וציון ראש חודש ופעילות תרבות ופנאי נוספת לילדים ולמבוגרים סביב החגים וימי ציון בלוח שנה העברי.

מעוניינים להיות שותפים ולהשפיע? ניתן לפנות אל אייל עטיה, חבר הנהלה ומחזיק התיק בנייד 054-8425448.

 

תחום הביטחון: רישות השכונה במצלמות אבטחה חדשות ותגבור הביטחון בטיילת ארמון הנציב

שכונת ארמון הנציב כשכונה בקו התפר מתמודדת עם אתגרים בטחוניים לא פשוטים.בשכונה פועלת וועדת בטחון סדורה (התכנסות אחת לרבעון) הבנוייה מנציגי תושבים ,משטרה ועירייה בדרג בכיר.  בין הנושאים שטופלו השנה: תוספות מצלמה בכל רחבי השכונה, פיילוט עירוני ראשון אשר מתייחס לתחושת הביטחון בטיילת ארמון הנציב, הסוסים,טיפול בארועים לאומנים, טיפול בתופעת גניבות רכבים,טיפול באופנוענים ,רעש האגזוזים והנסיעות המהירות בכבישי השכונה, טיפול בבני הנוער המתגודדים בשעות הערב ומטרידים עוברים ושבים ,כלבים משוטטים תוקפניים, טיפול בבעיית המואזינים המעלים את הווליום מעת לעת ומפריעים למנוחת התושבים ועוד. יש לציין שהוועדה הצליחה באופן יוצא דופן  להשיג התקנת כמות לא מבוטלת של עשרות מערכות צפייה וכריזה  באתרים שונים בשכונה על פי בקשות של התושבים  וכן תגבור סיורי המשטרה באזורים בהם יש תלונות על תחושת בטחון לקויה.

בנוסף מתבצע בימים אלה טיפול בהגברת הווליום של המואזינים על ידי פניה לאימאמים בכפרים באמצעות מפקד המשטרה בנקודה בכפר. חובה להזכיר שבכל אירוע יש להתקשר 100 ולפתוח אירוע .

מעוניינים להיות שותפים ולהשפיע? מוזמנים לפנות גיל שכטר, חבר הנהלה שמחזיק תיק הביטחון בנייד 052-3879255 (עדיפות לשעות אחר הצהריים)

תחום רווחת הקהילה

לצד פעילות ענפה ומקצועית שמתקיימת על ידי לשכת הרווחה השכונתית, הצלחנו לקיים סדנה עבור זוגות למתן כלים אפקטיביים בתחום חינוך הנוער, קיימנו פגישה להיכרות מערכת הרווחה בשכונה ובימים אלו אנחנו עמלים על הפרויקט המיוחד למתן עזרה ראשונה לתושבי השכונה בשת"פ עם מד"א.

מעוניינים להיות שותפים ולהשפיע? זאת גם הזדמנות להזמין את המעוניינים להיות חלק במערך המתנדבים ובמיוחד בשפות השונות להיות שותפים. מוזמנים לפנות ליעקב מאיר אברהמי  שמוביל את תחום בהנהלה בנייד 054-9904922.

גיל שלישי פעיל ומעורב בקהילה

בשכונתינו מתגוררים 6,540 תושבים בגיל השלישי . בין הפרויקטים שהקמנו ומלווים מקרוב: קו קשר, סיירת מסדרת, שגרירי 106, מועדון "יד ביד", הפרויקט "מלאכי השבת", פעילות דיגיטלית ועוד. אנחנו גאים מאוד בפעילות ענפה של מועדון הקשישים ומועדון "מופת" ושמחים לקיים את כל הפרויקטים הללו ואחרים בשיתוף פעולה הדוק עם לשכת הרווחה, כפר סטודנטים, קופות החולים בשכונה ועמותת "מתחברים".

מעוניינים להיות שותפים ולהשפיע? זאת גם הזדמנות להזמין את המעוניינים להיות חלק במערך המתנדבים ובמיוחד בשפות השונות להיות שותפים. מוזמנים לפנות לטובה ברכה שמובילה את תחום הגיל השלישי בהנהלה בנייד 050-6877612.

 

לסיכום בסוף חודש דצמבר אישרנו את תקציב המינהל לשנת 2022 העומד על למעלה מ-18 מליון ש"ח.

אנו נמצאים בעיצומה של מגיפה עולמית והאתגר המרכזי של המינהל הקהילתי הוא להמשיך לממש את יעודנו כארגון קהילתי על אף הכל.

הנהלת המינהל הקהילתי היא המתווה את המדיניות של המינהל הקהילתי ומובילה שינויים אסטרטגיים בשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים וגורמים נוספים. הצוות המקצועי של מינהל הקהילתי, המונה צוות מוביל של כ-25 עובדות ועובדים (וסה"כ 230 עובדים) המובל על ידי יואב רוטשילד, המנכ"ל, הוא זה שפועל באופן מקצועי למימוש החזון של ההנהלה.

צוות זה פועל לילות כימים, באין ספור פעולות, יחד עם תושבים, קהילות ומוסדות שכונתיים כדי להגביר את החוסן, המעורבות של התושבים בקהילה, ואת תחושת השייכות והמשמעותיות בקרב התושבים.

זכינו בצוות הטוב בירושלים!!!

נשות ואנשי צוות מקצועיים ומוכשרים פועלים מתוך זיקה מדהימה לשכונה ואנו מודים להם מאוד על כך.

נמשיך לעדכן בפעילות ההנהלה בחודשים הבאים.

 

בברכת בריאות איתנה ופעילות קהילתית ענפה גם בתקופה מאתגרת זו,

ויקה אלקין, יו"ר הנהלת המנהל תלפ"ז וארנונה הצעירה עופר שרון, אחראי על תחום התרבות

 

יעקב אברהמי, אחראי על תחום הרווחה

 

אייל עטיה, אחראי על תחום מורשת יהודית

 

ליאורה ליפשיץ, אחראית על תחום חינוך ונוער

 

שמעון עזרא, אחראי על התחום הפיזי

 

דני סבן, אחראי על תחום הקשרים עם קהילות יהודיות בחו"ל

 

אורן אברהמי, אחראי על תחום הספורט ועמק הזיתים

 

נעמי קמחין, אחראית על תחום משפחות צעירות ו"מצפתל"

 

גיל שכטר, אחראי על תחום הביטחון, עיריית ירושלים

 

עינת גולדשטיין, מנהלת לשכת הרווחה, עיריית ירושלים

 

אפרת שנאורזון, מתכננת הרובע, עיריית ירושלים

 

סווטלנה פינסון, מנהלת רובע, עיריית ירושלים

 

ויקי דדו, רשות הספורט, עיריית ירושלים

 

לאה בלס, מא"זית, החברה למתנסים.