לצפיה והורדת המסמך לחצו כאן

מלל מונגש:

סיכום מפגש חשיפה לציבור: תכנית התחדשות טיילות ארמון הנציב וסביבתן

בתאריך 2017.7.30 התקיים מפגש חשיפה לציבור של תכנית התחדשות טיילות ארמון הנציב וסביבתן בהשתתפות נציגי הרל"י ואדריכל התכנית אהוד כסיף ממשרד מייזליץ כסיף.
המפגש התקיים בשלוחת המינהל הקהילתי בארנונה הצעירה בהשתתפות המינהלים הקהילתיים תלפ"ז וארנונה הצעירה ובקעה רבתי, רובע דרום, רובע אורנים ורובע מזרח בעירית ירושלים.
המינהלים הקהילתיים והתושבים מבקשים להשתתף במפגשים נוספים עם התקדמות הפרויקט.

להלן עיקרי הדיון

1. חניה, תנועה ותחבורה
א. אופי ציר ינובסקי: הציר מהווה עורק תנועה ראשי לשכונות תלפיות מזרח וערב א-סוואחרה ויש למצוא את האיזון הנכון בין מרחב הליך לציר תנועה.
ב. חניית אוטובוסים: תופעת חניית האוטובוסים לאורך ציר ינובסקי חמורה. יש למגר אותה.
הוצע: 1 .מניעת חניה של אוטובוסים באמצעות סימון חניות באלכסון עבור רכבים פרטיים.
2. פתיחת החניון תת-הקרקעי שיוקם מתחת לשפ"פ במתחם המלונות עבור האוטובוסים (מיועד לשרת כ-30 אוטובוסים).
ג. יש למצוא פתרונות חניה גם לרכבים פרטיים.
הוצע: בחינת אפשרות להוספת מפלס חניה לרכב פרטי בחניון האוטובוסים שבמתחם המלונות.
ד. תחבורה ציבורית: ציר ינובסקי ומתחם המלונות לא נגיש בתחבורה ציבורית.
הוצע: למקם תחנת אוטובוס באזור מוקד הפעילות ולבחון למול הגורמים המתאימים את הגברת התדירות של קווי האוטובוס המגיעים לאזור.
2. ביטחון ותחושת הביטחון
א. יש לפעול להגברת תחושת הביטחון במרחב.
הוצע: 1 .הצבת גורם עירוני שינכח במקום וינהל אותו (משרד גננות/שיטור קהילתי/סדרנים/שירותים ציבוריים).
2 .הפעלת משמר אזרחי על אופניים (יוזמה חברתית שמקודמת בימים אלו).
3 .בחינת הוספת תאורה לאורך שבילי ההליכה בטיילת וביער השלום.
ב. נדרשת בחינה למול המשטרה וגורמי הביטחון של הדרישות הביטחוניות באירועים במטרה לתת להן מענה במסגרת תכנית זו.
3. שימושים במרחב
א. מסלולי אופניים: התושבים מבקשים לבצע שבילי אופניים לאורך הטיילת. כמו כן, יש להתאים את הריצוף לטובת רכיבה על אופניים ()בדומה לריצוף הקיים לאורך פארק המסילה).
תגובת האדריכל:
לאורך ציר ינובסקי - מתוכנן שביל תקני; בטיילת עצמה – הוצע שביל משולב להולכי רגל ולאופניים; היכן שמתאפשרת פגיעה מינימלית בשטח – התוויית שבילים מופרדים.
ב. אירועים ופעילויות תרבות: יש ליצור תשתית חשמל קבועה במקום שתאפשר את קיום האירועים.
ג. מסחר: הועלתה בקשה לבחון תוספת של מסחר בנישות הקיימות במפלס התחתון של הטיילת.
תגובת האדריכל: זה בלתי אפשרי מבחינת השימושים המותרים בתב"ע המאושרת במקום.
4. האטרקציות ופריסתן במרחב
א. פריסת האטרקציות- תיאור ע"י האדריכל:
בטיילת האז – מרבית האטרקציות. כולל את מרכיב המים שיופיע בין המגלשות וכן ברחבה הגדולה.
בטיילת גולדמן - שדרוג הטיילת יעשה רק לאחר יצירת שיתוף פעולה עם האו"ם ופתיחת מרחב ארמון הנציב למבקרים.
בטיילת שרובר – שדרוג מינימלי הכולל פסלים קינטיים, פעמוני רוח ועגלות קיוסקים.
ב. הועלה חשש בקרב התושבים שהתכנון מעמיס על המרחב וגורע מהיופי והאיכויות המאפיינים אותו. לעומת זאת עמדת הרל"י וצוות התכנון היא שהתכנון הוא במידה המתאימה למקום. התושבים מבקשים לבחור לביצוע מתוך היצע הפרויקטים את האטרקציות המתאימות לאוכלוסיית היעד וכן לוודא שהאלמנטים עצמם לא חוסמים את המבט לנוף.
ג. יש צורך לייצר נגישות בין המפלסים העליון של הטיילת למפלס התחתון של היער, אפשר באמצעות מעלון.
5. קישוריות לסביבה
א. קישוריות לשכונות תלפיות מזרח וארנונה הצעירה: על התכנית לייצר קישוריות מהשכונות הסמוכות אל הטיילת באמצעות שימור ופיתוח צירי תנועה רגלית מרחובות העסקן, דוד רזיאל ואייזיק רמבה. תכנון צירי התנועה צריך להיעשות תוך התייחסות לתב"ע 4711 של מתחם המלונות הסמוך לצירים אלו.
ב. הועלתה טענה שכיום אין נראות של הטיילת מציר ינובסקי.
הוצע: יצירת מרווחים בצמחיה המאפשרים את המבטים.
ג. חיבור לאבו תור: בין השכונה לטיילת מחבר מעבר של הולכי רגל אך הוא דורש שדרוג.
כמו כן, יש לטפל בכניסה אל הטיילת מכיוון השכונה בדגש על הסדרה והוספה של תאורה.
ד. אולם האירועים 'עלמיא': התושבים מבקשים להבין את התייחסות התכנית למיקומו של אולם האירועים, בדגש על גג האולם הפוגע במבט אל הנוף.
תגובת האדריכל: התכנון מקבל את קיומו של האולם במקום ובוחן כיצד לשלב אותו בתכנון ולא לגדר אותו מחוץ למרחב התכנון.