הדביר החדש

בית הספר הדביר החדש ירושלים

חינוך מיוחד לילדים עם מוגבלות שכלית עמוקה (על אזורי)

טלפון: 02-6730529 | פקס: 02-6730539
מייל: hadvir@gmail.com

כתובת: קדושי בבל 22 ירושלים

מנהלת: רננה יצחקוב

לחץ כאן לאתר האינטרנט של בית הספר הדביר החדש

אודות 

הספר מגיעים תלמידים מירושלים והסביבה. ממגזרים ושכבות שונים. תכנית הלימודים מבוססת על העקרונות של חינוך ולדורף ועל תכניות המותאמות אישית לכל תלמיד ותלמיד. בהתאם לשלבי התפתחותו המוטורית, הקוגניטיבית והרגשית.

חינוך ולדורף קשוב לצרכיו וצדדיו השונים של הילד ומבקש לעוררו לעשייה מתוך שמחה ורצון. לימוד חוויתי, רב-חושי, כמו גם היכרות עם הסביבה המיידית מהווים את אבני הבנייה של הגישה. ולכן מוצא מגוון של שיעורי מלאכה, אמנות, מוזיקה, גינון, משחקים וטיולים.

חשיבות מיוחדת ניתנת לריתמוס היומי, השבועי והשנתי: חילופי עונות, חגום, קבלות-שבת הם חלק בלתי נפרד מחיי בית הספר. בנוסף, התלמידים נוטלים חלק פעיל במטלות הבית של בית הספר, כל אחד לפי יכולתו. בגיל ההתבגרות מושם דגש על הכשרה לחיים והכנה לתעסוקה, לקראת עצמאות מקסימלית.

הסדר, האסתטיקה, החומרים, חלוקת הזמן והאווירה – לכולם תפקיד מכריע ביצירת מרחב פורה ללמידה וצמיחה ועל כן הושקע עמל רב גם בעיצוב בית הספר כבית חם.

בית הספר משתדל לתת מענה לכל צרכי התלמידים במהלך יום הלימודים. למרות המגבלות הבירוקרטיות והכספיות, מנסה בית הספר להעניק לתלמידיו דרכי טיפול אלטרנטיביות בנוסף למקובלות במערכת החינוך המיוחד בארץ. בית הספר פועל עד השעה 14:30 וכן מופעלת בו תכנית יום לימודים ארוך עד 17:30.

מתוך כבוד לכל ילד והכרה בקשייו, בית הספר שואף להביא את התלמיד למימוש הפוטנציאל הטמון בו, בסביבה תומכת ומעוררת. מהות הריפוי היא במפגש ההדדי בין המחנך לתלמיד: קבלה מודעת של הילד כפי שהוא והנחייה קשובה מאפשרת צמיחה לילד ולמחנך.